Návrh na mimosúdne riešenie sporu
Účastník, ktorý nie je spotrebiteľom (fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba) a nesúhlasí s výsledkom vybavenia reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia podnikom poskytujúcim služby, môže podľa § 127 zákona o elektronických komunikáciách podať na úrad návrh na mimosúdne riešenie sporu.
Úrad rieši len spory, ktoré sa týkajú kvality a ceny elektronických komunikačných služieb. Úrad však nenahrádza činnosť súdu, nerozhoduje a nevydáva rozhodnutie.
Návrh musí obsahovať:
1. meno, priezvisko a adresu na doručovanie alebo aj adresu elektronickej pošty a telefonický kontakt, ak je účastníkom fyzická osoba,
2. obchodné meno, právnu formu, sídlo, identifikačné číslo organizácie a telefonický kontakt, ak je účastníkom právnická osoba,
3. názov a sídlo podniku, proti ktorému návrh smeruje,
4. predmet sporu,
5. odôvodnenie nesúhlasu s výsledkami reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia,
6. návrh riešenia sporu.
Je potrebné, aby účastník priložil k návrhu doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
Návrh na mimosúdne riešenie sporu je možné podať prostredníctvom návrhu na mimosúdne riešenie sporu.