Nahlásenie nevyžiadanej komunikácie
Pre koho je služba určená?
Pre fyzické osoby, fyzické osoby podnikateľov a právnické osoby, ktoré chcú nahlásiť nevyžiadanú komunikáciu (t. j. volanie živej osoby, volanie prostredníctvom automatu, email, SMS alebo MMS) za účelom priameho marketingu. Priamym marketingom sa na účely zákona o elektronických komunikáciách rozumie akákoľvek forma prezentácie tovarov alebo služieb v písomnej forme alebo ústnej forme, zaslaná alebo prezentovaná prostredníctvom verejne dostupnej služby priamo jednému alebo viacerým účastníkom alebo užívateľom.
Čo je výsledkom služby?
Úrad podanie po jeho prijatí preverí a v prípade preukázania porušenia zákona o elektronických komunikáciách alebo súvisiacich predpisov uloží sankciu.
Čo služba nepokrýva?
Úrad nie je kompetentný zabezpečiť, aby kontaktné údaje oznamovateľa boli na účely priameho marketingu automaticky zablokované. Taktiež nie je v kompetencii úradu prešetrovať podnety týkajúce sa kontaktovania za iným účelom ako priameho marketingu (podvodné volania, SMS, MMS, emaily a prieskum trhu).
Skôr ako začnete:
- v prípade volania automatu, e-mailu, SMS alebo MMS správy: overiť si, či ste neudelili kontaktujúcej spoločnosti preukázateľný súhlas s kontaktovaním na účely priameho marketingu;
- v prípade volania živej osoby: overiť si, či ste zaregistrovali svoje telefónne číslo v Zozname telefónnych čísel pre zamedzenie nevyžiadaných marketingových volaní (na www.nevyziadanevolania.sk) so správnymi kategóriami tovarov a služieb a s účinným uvedením vášho telefónneho čísla v zozname;
- porozmýšľajte, či nie ste v zmluvnom vzťahu so subjektom, ktorý vás kontaktoval, či vaše kontaktné údaje nemohli byť získané v súvislosti s predajom podobného tovaru alebo služby, či ste v minulosti neudelili súhlas s kontaktovaním na podobné produkty alebo služby, prípadne či ste si marketingovú komunikáciu vyslovene nevyžiadali.
Aké informácie a podklady potrebujete pre nahlásenie nevyžiadanej komunikácie?
Uveďte, prosím, čo najpresnejší popis nevyžiadanej komunikácie s presnou špecifikáciou toho, čo konkrétne (aký tovar alebo služba) vám bolo prezentované alebo ponúknuté. Ak máte k dispozícii akýkoľvek dôkaz (napr. screenshot e-mailu, SMS alebo MMS) priložte ho, prosím, k vášmu podaniu, čím prispejete k efektívnejšiemu prešetreniu vášho podania.
Nevyžiadanú komunikáciu môžete nahlásiť cez webovú stránku www.nevyziadanevolania.sk alebo e-mailom na podnety@teleoff.gov.sk.